Projekt „Roads to recognition“ (Cesty k uznávání) běžel v letech 2013–2015 a zabýval se výměnou příkladů dobré praxe a rozvojem podpory dobrovolnických organizací, pokud jde o metody a nástroje uznávání dovedností získaných dobrovolnickými aktivitami.
Hodnocení dovedností je běžně používaným nástrojem na trhu práce pro analýzu dovedností, schopností, postojů a motivací, jejíž cílem je umožnit příjemci definovat jeho profesionální kariéru. V některých evropských zemích (jako Francie) se s tímto nástrojem experimentuje již léta v různém kontextu a s různými cíli, se standardizovaným obsahem a implementovanými procedurami.
Myšlenka projektu byla založena na spolupráci na evropské úrovni, která by přizpůsobila hodnocení kompetencí, užívané v kontextu kariérového poradenství, kontextu dobrovolnické služby. Partnerství se též zaměřilo na sdílení konkrétních metodik doprovázení dobrovolníků používaných různými partnerskými organizacemi, jakož i na rozvinutí strategie využívání Evropského pasu dovedností a Evropského rámce kvalifikací v dobrovolnických organizacích.
Projektové partnerství sestávalo s organizací z Holandska, Polska, Irska, České republiky a Kypru. Partneři jsou aktivní na místní, regionální, národní i evropské úrovni, což umožní, aby výstupy projektu byly využitelné na všech těchto úrovních. Výhodou též je, že zapojené organizace jsou z různých odvětví – dobrovolnictví, vzdělávání dospělých, vědecký výzkum, takže bylo možné se na téma dívat z odlišných perspektiv. Partnery projektu byly organizace:
- Česká rada dětí a mládeže
- Scouting Gelderland / Huis van de Jeugd (Holandsko)
- Pan Cyprian Volunteerism Coordinative Council (Kypr)
- National University of Ireland, Galway (Irsko)
- Centrum Edukacji i Badań Społecznych (Polsko)
Jako „přidružení partneři“ se do projektu zapojili organizace European Volunteer Centre a Dutch National Europass Centre.
Výstupy projetku
- Školicí rámec uznávání neformálního vzdělávání (česky)
- Leták s výstupy projektu (anglicky)
- Leták Europass (anglicky)
- Průvodce Europassem (anglicky)
- Klasifikace nástrojů uznávání (anglicky)