„My všichni z mimoškolní práce s dětmi a mládeží totiž víme, že všechny naše aktivity jsou kdesi v pozadí nebo přímo řízeny našimi hodnotami a hodnotami našich (neziskových) organizací a spolků. Málokdo ale ví, které to všechny jsou,“ říká Honza Husák.
Oslovujeme Vás s prosbou o vyplnění našeho výzkumného dotazníku, aby se nám to vše úspěšně podařilo dát dohromady a předat všechna zjištění pěkně a přehledně.
Výsledky pomohou Vám, organizacím, radám mládeže, donorům a dalším.
Co to je za výzkum?
- Dotazník CO?? A ještě na 30–45 minut? Uf! – Jde o UNIKÁTNÍ český a slovenský výzkum o hodnotách mladých lidí (15 až 29 let) a o tom, jak se v nich liší mladí lidé procházející činností mimoškolních organizací dětí a mládeže. Chceme ukázat, KDO je dnešní mladá generace a jak ovlivní naši společnost!
- Kdo to pořádá? – Střešní organizace Česká rada dětí a mládeže, Rada mládeže Slovenska a 18 jejich členských organizací pracujících s dětmi a mládeží.
- projekt finančně podpořil program Evropské Unie Erasmus+
- odborně pomáhají vědci z Masarykovy univerzity v Brně a řada dalších z Česka a Slovenska napříč obory
- technicky (i odborně) pomáhají vysoutěžené renomované agentury KANTAR CZ, slovenský FOCUS a 2Muse
- Kdy? – Vyplňování online dotazníků v květnu a červnu 2020, a pokud to koronavirus dovolí, dalších 1000 vybraných osobních rozhovorů v červnu.
- Kdo to má vyplnit? – Celkem přes 10 000 náhodně vybraných mladých lidí z Česka a Slovenska, kterým:
1. přišla pozvánka elektronicky od průzkumné agentury, nebo
2. přišla pozvánka elektronicky od jejich mimoškolní organizace,
3. nebo je s tím oslovil/a jejich vedoucí v organizaci.
Předem Vám všem děkujeme za spolupráci! A bez obav, odpovědi jsou zcela anonymní, NIKDO nezjistí, kdo jak dotazník vyplnil. - A uvidím, co z toho bude? – ANO! Výsledky budeme postupně zveřejňovat od podzimu 2020 a věříme, že i Vám přinesou zajímavé pohledy na život mladých, Váš i Vašich kamarádů. Výstupy budou veřejné na webech České rady dětí a mládeže a Rady mládeže Slovenska. Speciální zprávy pro potřeby všech zapojených organizací budou na vedení Vaší organizace.
- NAVÍC na celý výzkum bude navazovat zábavná a vzdělávací, tzv. edutainment veřejná kampaň, která nemine ani sociální sítě.
Rychlý přehled
- Proč tento výzkum?
- Co to je za výzkum?
- Jak mám postupovat když jsem vedoucí?
- Jak a proč to mám vyplnit? (A co mi to přinese?)
- Proč přišla výzva k zapojení zrovna mě?
- FAQ aneb další praktické otázky a odpovědi (včetně toho jak je zajištěna Vaše naprostá anonymita)
- Co když nás v tom necháte samotné – anebo nenecháte?